CUPCAKES DE LLIMONA I GERDS

                        

Aquest hivern faré el meu primer curset de pastisseria. Estic que no m'ho crec!!! Aniré a Madrid a Alma's Cupcakes a fer un curset d'unes hores de macarons nadalencs. No és que no hagi anat mai a cap curset de cuina, de fet n'he fet uns quants, però el darrer que vaig fer que va ser de pastisseria, no me va agradar massa I els altres han estat tots de cuina en general.    

                               

El cas és que no som cap experta cuinera ni cap pastissera experimentada, si no que vaig provant i de vegades els experiments em surten i de vegades no. Agafo receptes que modifico una mica al meu gust i en ocasions tenen èxit i en altres moltes no. He vist com ho fa la gent que en sap i he anat introduint petites diferències en els ingredients. Com en aquesta que teniu aquí. 


I clar, ja que faig experiments ho faig amb els sabors que a mi més m'agraden. De tots, els cítrics crec que són els que més m'agraden. En concret el gust de les maduixes, de la llimona i dels gerds són els meus preferits i en aquesta recepta he mesclat aquests dos darrers.

Recepta de la coca:

- 200 gr de farina
- 200 gr de sucre
- 200 gr de mantega
- 4 ous de talla M
- 2 culleradetes de llevat en pols
- la pell rallada d'una llimona
- el suc de mitja llimona
- gerds




Per la salsa de gerds:
- 100 gr de gerds
- 100 gr de sucre
- 100 gr de mantega
- 2 vermells d'ou
- el suc de mitja llimona

Preparam les magdalenes:
1- Primer de tot mesclau bé el sucre amb la mantega a temperatura ambient. Quan estigui, afegiu els ous i mesclau fins que la pasta sigui ben fina, tot això ho podeu fer amb forqueta, 
2- En aquest pas és més fàcil mesclar els ingredients si teniu una batedora de varetes. Afegiu a la mescla anterior, la pell de la llimona, el suc i la farina. Surt una pasta bastant espesa.
3- Posau les paneretes de paper en un motlle per magdalenes i posau pasta fins a omplir unes 3/4 parts. Posau un gerd en cada una de les paneretes i posau-ho al forn.

Forn a 150º, amb el ventilador posat, uns 20 minuts. Si no teniu ventilador pujau el forn entre 15º i 20º. Deixau refredar les magdalenes en treure-les del forn fora del motlle de les magdalenes.


Preparem la salsa de gerds:
1- Posau tots els ingredients al bany Maria i removeu constantment. No poseu la temperatura molt alta, no pot arribar a bullir, perquè es quallaria l'ou. 
2- Removeu durant uns 10-15 minuts. Veureu que els gerds es van desfent.
3- En acabar, passau la salsa per la batedora i guardau-la el un pot de vidre. Aguanta bastant.

                                    

Per decorar els cupcakes he fet una crema de mantega amb sabor a llimona. Per la gent que no li agrada gaire, podeu canviar-la per una amb base de formatge. Per gustos colors!!! També estic ben segura que les magdalenetes banyades de salsa són igual de bones!



PD: Si voleu deixar algun suggeriment, queixa, dir-me que alguna de les receptes que heu provat vos ha anat bé... o el que sigui, podeu deixar-me un comentari. Moltes gràcies!




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

M'encanta veure comentaris, així que endavant!