POTETS PER ESPÈCIES


De tant en tant a la cuina es necessiten ingredients que es surten una mica del comú dels que s'utilitzen normalment. Aquest estiu, com ja vos vaig contar quan vaig posar la recepta de la panada de salmó occitana, vaig fer un curset sobre gastronomia medieval i vaig voler provar alguna de les receptes. Per això vaig haver de cercar unes espècies un tant diferents: cúrcuma, caiena, curri...


No vaig anar al súper, com faria amb el pebre bo o l'orenga, si no que vaig anar a cercar-los a una botiga de Manacor on hi ha quasi de tot en qüestió de productes una mica especials, a Ca Ses Cusses. Tots els manacorins coneixem la botiga. La seva senya d'identitat de tota la vida ha estat una caixa rodona a l'entrada de la botiga plena d'arengades. Allà pots comprar el que necessitis: 50 cèntims d'això, 2 euros d'allò...



Idò bé, una vegada fetes les receptes has de guardar els ingredients i no m'agrada deixar les espècies dins plàstic. M'estim més guardar-les en un potet de vidre, que és com els conserven a la botiga. I en el potet he de posar el nom perquè amb la memòria que jo tenc... Normalment les espècies són fàcilment distingibles per l'olor i el color, però no en record mai el nom. Som un desastre.



Com ho he fet? Idò "tunejant" uns potets d'Ikea.



Aquesta activitat és molt fàcil, i podeu posar tota la imaginació que volgueu. Jo els he fet molt senzills, sense pensar-me massa la composició ni la decoració, però voltros hi podeu afegir color, fer les lletres amb plantilles o com vos sigui més còmode i fàcil.



Què haureu de menester?

Materials:

- potets de vidre
- pintura de pissarra o negra
- pintura blanca
- pinzells (de diferents mides)


Au! A fer feina que això és molt fàcil!

1- Primer de tot he de fer ben neta la zona que pintareu amb un cotonet amb esperit (alcohol), així li llevareu el greix que hi pugui haver de tocar el vidre amb les mans.



2- Heu de pintar la zona que volgueu cobrir de pintura de pissarra. Jo li he donat tres passades.


3- Per acabar, jo he pintat amb pintura blanca una decoració molt senzilla envoltant de la zona de pissarra i he escrit els noms de les espècies. Tot a mà alçada. Com vos he dit abans, no és necessari fer-ho a mà alçada, podeu fer servir plantilles de lletres. I tampoc no és necessari pintar de blanc, podeu afegir tot el color que volgueu!




I ja teniu els vostres potets per les espècies! O per el que voltros necessiteu!



Amb aquesta entrada acabaré l'any 2014, fins l'any que ve no en tornaré a penjar res més. Volia donar les gràcies a tots aquells que alguna vegada heu entrat en aquest blog i/o que heu deixat les vostres impressions o preguntes en els comentaris. I com no, desitjar-vos que comenceu l'any amb energia, força i ganes. Ens veim el 2015!!! MOLTS D'ANYS!!!

1 comentari:

  1. Queda molt maco, però no tindries pas les lletres dels noms de les espècies en una plantilla/pdf? sense la lletra aquesta, la DIY no resulta el mateix! Gràcies! :)

    ResponElimina

M'encanta veure comentaris, així que endavant!