CUPCAKES DE COCA COLA


Aquesta setmana m'han donat una bona notícia. Feia un mes o una mica més que me vaig inscriure per un curset a Palma de petit fours, però ja estava ple i me varen posar en llista d'espera. I fa dos dies me varen telefonar per dir-me que quedaven unes places lliures i si encara m'interessava... I TANT QUE M'INTERESSAVA!!!  El curset és dia 17 de maig, ja vos contaré.


El curset el fa la televisiva Alma Obregón, un encant de persona. La vaig conèixer pel desembre al seu taller a un curs que hi vaig anar a fer, i és una passada. Desprèn energia positiva per tots els costats, el que fa que les pors a la cuina et fugin ben aviat.


Total, que aquest cap de setmana he agafat un dels seus llibres que tenc per casa i he mirat a veure quina recepta podia fer amb els ingredients que tenia. I de totes, la que m'ha fet més ganes ha estat aquesta. És diferent, no m'ho podeu negar. I amb aquestes capsuletes tan pin-up trob que queden ideals!


Preparats? Idò comencem! Recepta extreta del llibre "Objetivo: cupcake perfecto"

Ingredients:

- Pel cupcake
- 175 ml de Coca-cola
- 200 gr de farina
- 200 gr de sucre
- 1 cullereta de llevat en pols
- 2 ous
- 1 cullereta d'extracte de vainilla
- 115 gr de mantega
- 2 cullerades de cacau en pols sense sucre
- 1 cullereta d'essència de cola (*)


- Per la crema
- 115 gr de mantega
- 425 gr de sucre en pols
- 85 ml de Coca-cola
- 1 cullereta d'essència de cola (*)

Pas a pas:

- Pel cupcake:
1- Mesclau la farina amb el llevat i reservau.

2- Posau la mantega, la Coca-cola i el cacau al foc i foneu-lo bé tot.

3- Quan estigui ben fus, retirau del foc i afegiu el sucre i la farina. Quan estigui tot ben integrat, i una mica més fred, afegiu els ous, l'extracte de vainilla i el de cola.

4- Ompliu les càpsules fins un poc més de la meitat, però no passeu dels 3/4.

Forn a 180º, entre 20-25 minuts, o fins que quan punxeu amb un escuradents surti ben sec.

Per la crema:
1- En una batedora de varetes posau la mantega i bateu fins que sigui com una crema.

2- Afegiu el sucre i continuau amb la batedora fins que tot estigui ben integrat.

3- Afegiu la Coca-cola i l'essència de cola i continuau batent fins que quedi una crema homogènia.

Muntatge:
Posau la crema en una màniga pastissera i posau-la a sobre dels cupcakes fent un  moviment en espiral de fora cap endins. 


Per acabar, posau decoració en forma de perletes de color vermell o el que tengueu per casa! Per això no vos preocupeu gens!!!


I a beure... no, vull dir, a menjar Coca-cola!!!



(*) L'essència de cola no és imprescindible. Si no en teniu no passa res, surten igual de bons.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

M'encanta veure comentaris, així que endavant!