MUFFINS DE CEBA I FORMATGE


Ho vaig provar de fer una vegada, i no me va agradar. Això de la "pastisseria salada" era com un repte. Vaig provar de fer cupcakes de pera i formatge, però no van tenir el sabor esperat. Eren fats, m'esperava un sabor molt més intens. En vaig provar de fer uns altres, que ja no record de què eren, i tampoc me varen agradar massa.


I finalment! Per les vacances de Pasqua vaig ser per Barcelona, i quan som per allà no puc evitar entrar a l'Fnac, Casa del Llibre i Happy Books. No sols una vegada, moltes! Hi quedaria a viure allà dins! Res, que entre els llibres que vaig comprar n'hi havia tres de cuina, i entre aquests tres el darrer de na Bea Roque. Ja vos en vaig xerrar del seu blog quan vaig fer el bundt cake de buttermilk. I aquest darrer llibre "Delicias para compartir" té una mica de tot: dolç, salat, mugcakes...


D'entre totes les que hi ha en el llibre he començat per una salada... I sí!!! Aquesta vegada sí que han sortit! Amb un sabor molt potent. M'encanten! Això sí, si no vos agrada el formatge ni ho intenteu.


He fet la recepta una mica a la meva manera, ja que en el llibre no especifica quin tipus de formatge utilitzar, per exemple, així que...

Ingredients:

- 50 gr de ceba vermella
- 1 escalunya petita
- 350 gr de farina
- 150 gr de formatge (75 gr de brie i 75 gr de blau)
- 3 culleretes de julivert picat (al llibre posa que ha de ser sec, però no en tenia, així que l'he posat fresc)
- 4 culleretes de llevat en pols
- 1 i 1/2 culleretes de sal
- 1 cullereta d'orenga
- 80 ml d'oli d'oliva suau
- 2 ous
- 250 ml de llet


Pas a pas:

1- Picau l'escalunya i la ceba. En una pella, posau part de l'oli (un poc més de la meitat) i fregiu la ceba fins que agafi color daurat, com la que venen per posar en amanides. Anau en compte de no cremar-la!

2- En un recipient mesclau tots els ingredients secs: la farina, el formatge ben picat, el julivert, el llevat, la sal i l'orenga. Mesclau-ho bé tot.

3- En un altre recipient mesclau els ingredients líquids: l'oli que queda, els ous i la llet. En tenir-ho tot mesclat afegiu la ceba i l'oli del fregir.

4- En tenir tots els líquids integrats, mesclau-los amb els secs amb una espàtula de silicona. En aquest pas heu d'anar en compte: no remogueu la pasta més de 15-17 vegades, encara que quedin grumolls. No passa res si en queden, durant la cocció desapareixen. Si ho removeu massa vegades no surten bé, la pasta agafa massa aire.

5- Repartiu la pasta en les càpsules de paper, però procurau no omplir-les més de 3/4 parts.

Forn a 190º, uns 20-25 minuts.


I ja els teniu! Un aperitiu fantàstic per vermut del diumenge!


Bon profit!!!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

M'encanta veure comentaris, així que endavant!