CUPCAKES DE XOCOLATA I BAILEYS (AMB XOCOLATA DE COMERÇ JUST)


La setmana passada vaig tenir un problema de salut un poc delicat. Per sort només va ser un ensurt, però un ensurt una mica gros, i vaig preocupar durant unes hores a familiars i amics.


Però mala herba mai mor! O al manco és bastant resistent, i pel que es veu, jo ho dec ser (jejeje). El cas és que me vaig recuperant a poc a poc i estic molt agraïda sobretot a una companya de feina, que va haver de patir l'ensurt en primer pla. 


Vaig pensar que seria una bona idea agrair-li la companyia durant aquells mals moments d'alguna manera dolça, i què hi ha més dolç que la xocolata? Poques coses. I xocolata amb una mica de xispeta? Xocolata i Baileys combinen bé. Per tant... a cercar receptes! 


I clar que la vaig trobar. A un dels blogs que mir normalment, el de n'Alma Obregón (Objetivo Cupcake) vaig trobar aquesta. És de Nutella y Baileys, però jo he canviat la Nutella per una altra crema de xocolata, en concret la que venen a s'Altra Senalla.


I és que... aquesta setmana passada em varen cridar per ser jurat a un concurs de cuina! I no un concurs qualsevol, no. Al concurs de rebosteria de s'Altra Senalla! No us imaginau quina il·lusió! Ells treballen amb productes de comerç just, és a dir, amb productes que tradicionalment estan exclosos del sistema comercial habitual i que es paguen a preu just al productor (que els permet una vida digna).


Per tant, en aquesta entrada tendreu un 2x1: recepta i reportatge del concurs! Primer anem amb la recepta (amb unes quantes variacions de collita pròpia respecte de l'original):

Pels cupcakes:

- 100 ml d'oli d'oliva suau
- 200 gr de sucre
- 3 ous (talla M)
- 200 gr de farina amb llevat
- 120 ml de llet
- 1 cullereta de vainilla
- 1 tassonet de "xupito" de Baileys

Per l'almívar:

- 50 ml d'aigua
- 50 gr de sucre
- 30 ml de Baileys

Pel frosting:

- 4 blancs d'ou
- 220 gr de sucre
- 350 gr de mantega (a punt de pomada)
- un pot de crema de xocolata de Comerç Just


Comencem!

Pels cupcakes:

1- Mesclau en un bol el sucre, l'oli i els ous.

2- Quan estigui tot ben mesclat anau afegint la farina a poc a poc.

3- En estar tot ben integrat només us queda afegir la llet, el Baileys i la vainilla. Mesclau-ho bé tot i repartiu la mescla en les càpsules. Perquè en tengueu una idea, a mi m'ha bastat per fer una palangana de 24 minicupcakes, els 6 que teniu a les fotografies i 1 de regal! Procurau no omplir més de les 2/3 parts, si no vessarà.

Forn a 170º, uns 20-25 minuts. Els minicupcakes es faran en pràcticament la meitat de temps, no badeu!

Per l'almívar:

Mentre tengueu els cupcakes dins el forn podeu preparar l'almívar. Posau al foc el Baileys, l'aigua i el sucre. Deixau-ho al foc fins que comenci a bullir. Retirau-ho del foc. En treure els cupcakes del forn, punxau-los i pintau-los amb l'almívar. Jo els he pintat dues vegades (els he engatat fort!)

Pel frosting:

1- Posau al bany Maria els blancs d'ou i el sucre i mesclau fins que el termòmetre de sucre arribi als 55 graus. Si no teniu termòmetre no passa res, ho heu de mesclar fins que el sucre estigui ben dissolt.

2- Posau els blancs d'ou en una batedora de varetes i bateu fins que pugin.

3- En estar ben pujats, afegiu la mantega. Ha d'estar ben fluixa però no líquida. Continuau batent.

4- Per acabar, afegiu la crema de xocolata. Quantitat? A gust del consumidor. Jo li he posat tot el pot!!! És aquest que teniu a la foto:

Posau el frosting en una màniga pastissera amb la boquilla que us agradi més i decorau els cupcakes.


I a menjar! Ai no! Primer us vull mostrar les fotos del concurs! Aquí les teniu:

La taula preparada amb els plats presentats al concurs.

Una altra vista de la taula.

Els membres del jurat. NO m'agrada que me facin fotos, es nota?

El jurat durant la deliberació. 

Les guanyadores del concurs: unes espectaculars
galetes de tres xocolates, impressionants!

Imatge del carrer on hi ha la botiga de S'altra Senalla,
i on avui es celebrada el dia del Comerç Just.

Creació d'un mandala amb tires de camisetes.

Per més informació sobre la feina que fan amb el comerç just clicau a l'enllaç de S'Altra Senalla que us he posat més a dalt. I si voleu ser voluntaris estic segura que us acolliran amb els braços oberts.

Salut! I comerç just!




PD: Si voleu que quedin més "xocolatats", podeu farcir els cupcakes amb més crema de xocolata. Jo ja he trobat que així bastava, però els fans de la xocolata sempre troben que n'hi ha poc.
PD2: He decorat els cupcakes amb unes pipetes plenes de Baileys, de manera que si algú vol engatar un poc més els cupcakes ho pot fer. I si s'ho volen beure a part, també!

1 comentari:

  1. Ens encanta el teu bloc, i més encara aquesta entrada...
    Moltes gràcies per la teva ajuda a fer créixer el comerç just!
    Enguany, tornam a celebrar el Dia Mundial del Comerç Just amb la CAFETERIA JUSTA. Hi estau tots convidats!
    https://www.facebook.com/events/278797359236212/
    Gràcies!

    ResponElimina

M'encanta veure comentaris, així que endavant!