PAQUETETS DE MANGO I PINYA


Com molta gent, tenc un quadern on vaig apuntant les receptes que m'agraden, que me passen els amics o la família o dels cursets de cuina on vaig.


Però també tenc un munt de receptes retallades de revistes. I fins fa una setmana estaven totes fetes un desastre. Les tenia dins d'una llibreta i cada vegada que l'obria n'hi havia per tot. Com ja us vaig comentar a l'entrada anterior, vaig estar uns dies un poc coc-piu i vaig tenir molt de temps per no fer absolutament res. 


I no sé estar sense fer res. Per tant havia de fer alguna cosa. Això sí, que no suposés molt de moviment, així que vaig comprar una llibreta molt xula a Tiger i hi vaig enganxar quasi totes les receptes que tenia retallades. D'altres les vaig tirar, perquè no sé per què les tenia guardades, no m'agradaven gens. Com podeu veure a la foto, la llibreta necessita una mica de decoració. A poc a poc...


Entre les que vaig enganxar hi havia aquesta. La vaig trobar bastant adequada per aquests moments, i més lleugereta que els darrers cupcakes, per tant, mans a l'obra!


Ingredients per 9 paquetets:

- 4 o 5 fulles de pasta brick*
- 1/2 pinya
- 1 mango
- 2 cullerades de confitura d'albercoc**
- el suc de 1/2 taronja
- sucre en pols i fulles de menta o herbasana


Pas a pas:

1- Tallau el mango i la pinya en daus petits i reservau. Els podeu mesclar.

2- Mesclau la confitura i el suc de taronja i reservau.

3- Untau de mantega o posau esprai desmotllant als motlles que aneu a utilitzar. Jo he utilitzat els motlles que faig servir per fer cupcakes.

4- Tallau els fulls de pasta brick en octaus i anau-los col·locant en els tassonets del motlle. Posau un poquet més de pasta de reforç en el fons perquè si no la humitat farà que no aguantin el pes de la fruita.


5- Posau la fruita a dins, sense pitjar massa, si no pesarà molt.


6- Pintau la fruita amb la mescla de confitura i suc. Siau generosos!


Posau els paquetets al forn, que ja estarà calent a 200º, i deixau-los uns 10-12 minuts. Veureu que es comencen a daurar molt, a mitja cocció posau només el foc a baix.


Per presentar els paquetets, espolsau sucre en pols per sobre i decorau amb fulles d'herbasana o menta.


Esper que us venguin de gust!




* La pasta brick és una planxa de pasta molt fina. La trobareu als hipermercats a la part de les pastes de fulls, filo... Però no a tots. Jo l'he trobada a HiperManacor. És de farina de blat, per tant no és apta per celíacs.
** Si canviau la confitura d'albercoc per confitura d'albercoc apte per diabètics en pot menjar la gent diabètica. També haureu de posar un altre tipus d'edulcorant en comptes del sucre en pols per decorar per sobre (xarop d'atzavara, per exemple).
PD: Si esperau que refredin bé els paquetets seran més bons de treure del motlle. Si no correu el perill que es desfassin.
PD2: Consell del meu germà petit: amb un filet de xocolata per sobre estarien encara més bons. Ho ha dit ell, reclamacions per l'operació bikini ja sabeu a qui.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

M'encanta veure comentaris, així que endavant!